مکانیک ماشین های کشاورزی (مکانیک بیوسیستم)

مکانیک ماشین های کشاورزی (مکانیک بیوسیستم)

سلام دوستان امیدوارم بتوانم کمکی به شما کرده باشم website:www.agr-machine.blogsky.com **** email:Rvd.takta@yahoo.com
مکانیک ماشین های کشاورزی (مکانیک بیوسیستم)

مکانیک ماشین های کشاورزی (مکانیک بیوسیستم)

سلام دوستان امیدوارم بتوانم کمکی به شما کرده باشم website:www.agr-machine.blogsky.com **** email:Rvd.takta@yahoo.com

سرویس روزانه تراکتور

هفت سرویس روزانه نگهداری تراکتور

قبل از افزایش دور موتور تراکتور برای کار روزانه،این فهرست نگهداری روزانه را بکار گیرید تا مطمئن شوید که تراکتور کوچک مزرعه شما،درست کار می کند.

بجای بخاطر سپردن کتاب راهنمای دارنده تراکتور و  یا بیرون آوردن آن در هر روز، قبل از شروع کار روزانه ،تکالیف فهرست راهنمای نگهداری تراکتور را برای انجام آنها فراهم کنید.

این فهرست، نسبتا ساده و انصافا منطقی هستند و تا وقتی که بطور روزمره انجام شوند،فراموش کردن یک یا چند مرحله از آنها،اشکالی بوجود نمی آورد.

  1. با یک آزمایش بصری از تراکتور کوچک مزرعه شروع کنید.

کابلها و شیلنگ ها را از نظر نشت و فرسودگی یا شل بودن،بررسی کنید. بوجود آمدن لکه می تواند نشانه نشت جزئی باشد.نشتی ها را تعمیر کنید،کوچک یا بزرگ،ممکن است بسادگی مستلزم سفت کردن یا تعویض شیلنگ ها یا گیره ها و یا سفت کردن بست زهکش ها باشد. پیاله شیشه ای رسوب گیر را در قسمت پایین فیلتر سوخت برای وجود آب یا مواد زائد بررسی کنید.

بعضی از انواع تراکتورها،مخصوصا انواع جدیدتر،دارای دریچه بررسی سطح روغن مخزن هیدرولیک هستند.

موقع خوبی است که وضعیت ایمنی تراکتور را هم بررسی کنید،مانند حفاظ شفت  pto،و چراغها -شامل چراغهای خطر و چراغهای راهنما-، تا در وضعیت کار باشند.

  1. بررسی سطح آب رادیاتور

به مرور زمان امکان کاهش تدریجی آب رادیاتور قابل انتظار است. بهر حال اگر مقدار قابل توجهی ماده خنک کننده مورد نیاز باشد،ممکن است نشانه مشکلات جدی مانند نشت ماده خنک کننده به درون روغن موتور باشد.ماده خنک کننده می تواند از طریق واشر سرسیلندر معیوب و یا اورینگهای  سیلندروارد محفظه کارتر شود.پمپ آب جعبه دنده ای هم می تواند مسبب این مشکل شود.

  1. بررسی  تسمه پروانه از نظر فرسودگی و کشش، و بازرسی بصری هسته رادیاتور و شبکه آن

هرگونه آشغال و لکه ای را برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به پره های رادیاتور کاملا پاک کنید.اگر اتاقک تراکتور دارای خنک کننده هوا است ،کندانسور را بررسی کنید و هرگونه آت وآشغالی را از اطراف آن پاک کنید.اگر تمیز کردن بوسیله شستشوکننده فشاری انجام می شود،دقت کنید تا پره های رادیاتور خم نشوند و یا اینکه درزها و اجزای دیگر آسیب نبینند.

  1. مخزن سوخت تراکتور را پر کنید.

خیلی خوب است که برای مصرف روزانه، سوخت تازه داشته باشیم، بعلاوه می توانید هرگونه رسوب یا آبی را که در پیاله رسوب گیر مشاهده می کنید،تخلیه کنید.ممکن است لازم باشد مخزن سوخت تراکتور را بطور ناقص خالی کنید تا آب اضافی ته مخزن را تخلیه کنید.سوخت باید همیشه تازه باشد و بیش از سه ماه در انبار نگهداری نشود.

اگر از مخازن کوچک مانند حلبی های 20 لیتری استفاده می کنید ،دقت کنید که تمیز باشند و زنگ زده نباشند.طبعا علاقمند نیستید که زنگ و مواد آلوده کننده را وارد مخزن سوخت تراکتور کنید.

تراکتورهای بنزینی از مخلوط اتانول استفاده می کنند .به مرور زمان،اتانول در حضور حدود 4معادل قاشق چای خوری آب در هر 20 لیتر از بنزین جدا می شود و با آب مخلوط می شود.برای جلوگیری از این کار باید به بنزین و سوخت های دیزل،ماده افزودنی اضافه شود.

کمپانی جان دیر و دیگر کارخانجات سازنده،برای جلوگیری از این امر مواد افزودنی را توصیه می کنند. در آب و هوای سرد و فصل زمستان یک ماده افزودنی ضد ژلاتینه شدن(دلمه بستن)،حتی در موقعی که از سوخت دیزل زمستانه استفاده می شود،توصیه می گردد. در فصل تابستان، مواد افزودنی همراه با چربی کمک می کند که گوگرد از سوخت دیزل حذف شود.

  1. بررسی روغن موتور

اگر تراکتور نیاز به سوخت گیری دارد،آن را روشن کنید و تا محل سوختگیری هدایت کنید و اگر این نیاز وجود ندارد،موتور را روشن کنید تا موتور گرم شود و سپس برای بررسی سطح روغن موتور،اقدام کنید.موتور را خاموش کنید و دقایقی صبر کنید و سپس از میله اندازه گیری استفاده کنید.اگر تراکتور مدل قدیمی است می توانید سطح روغن جعبه دنده را هم ،در این موقع اندازه گیری کنید.بهر حال لازم است که سطح روغن هیدرولیک و جعبه دنده را هم کنترل کنید. پس از بررسی سطح روغن موتور،اگر نیاز به اضافه کردن روغن است،اینکار را انجام دهید.کمی روغن موتور در ابتدا ،با دود آبی رنگ اگزوز یا کاهش قدرت موتور همراه است.

بعنوان قدم نهایی در سرویس روغن تراکتور،گریسکاری کنید.گریس در بین دو قطعه در حال حرکت،جا داده می شود و براحتی کم می شود.

  1. بررسی فشار هوای لاستیک ها

بررسی فشار باد لاستیک فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد ،علاوه بر افزایش طول عمر لاستیک، برای کاربرد ایمن و موثر تراکتور دارای اهمیت است.

اگر با تایرهای کم باد رانندگی کنید،فرسودگی تایرها افزایش خواهد یافت و مصرف سوخت افزایش می یابد.به راهنمای فشار توصیه شده باد لاستیک توجه کنید، اما میزان فشار باد لاستیک را با نوع کاری که در آن روز انجام خواهد شد،تنظیم کنید.اگر رانندگی در جاده وجود دارد،باد لاستیک را بیشتر کنید.اگر شخم زدن در دستور کار است،فشار باد لاستیکها را اندکی کم کنید.برای استفاده از بالابر و بیل مکانیکی با بار کم ،باید باد لاستیکهای جلو را افزایش داد و در موقع بارگیری سنگین روی چرخهای عقب،باد چرخهای عقب را افزایش دهید. کنترل باد لاستیک در فصل بهار،مخصوصا دارای اهمیت است ،زیرا در فصل زمستان فشار باد لاستیک کاهش می یابد.

  1.  بررسی فیلتر هوا(اختیاری)

لازم نیست که فیلتر هوا را در سرویس های روزانه تراکتور بررسی کنید.با این وجود ،اگر باقیمانده محصولات و علفهای هرز را روی رادیاتور یا پرده شبکه رادیاتور مشاهده می کنید،نگاهی به فیلتر هوا بیندازید.

به محدودیت ورود هوا که منجر به کاهش توان تراکتور می شود و وضعیتهای کاری پر گرد و خاک که می تواند فشار زیادی را بر فیلتر هوا وارد می کند،توجه کنید.دود سیاه اگزوز می تواند نشانه ناکافی بودن هوای مخلوط شده با سوخت باشد.

اغلب فیلترهای هوای جدید دارای فیلتر بیرونی بزرگتر و فیلتر داخلی کوچکی هستند.فیلتر داخلی نباید بیرون آورده شود،مگر برای تعویض.بر روی فیلتر بیرونی ،شاخص گرد و خاک وجود دارد.آن را بردارید و با فشار باد 35 psiآن را بادگیری کنید و مجددا در جای خود قرار دهید.هرگونه آشغال یا گردوخاک را قبل از بستن درب فیلتر پاک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد